۱۳۸۶ آبان ۲۵, جمعه ۲۲:۴۷ By Hamedan , In



 



مراسم آخرين روز هفته جهاني فضا 25 آبان ماه با شعار «فضا و شناخت مرزهاي جديد» از سوي انجمن نجوم ايران در پارك ملت تهران برگزار شد.


عليرضا وفا، دبير برگزاري‌ هفته جهاني فضا در انجمن نجوم ايران در گفت‌وگو با خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: برنامه‌هاي هفته جهاني فضا در راستاي گراميداشت آغاز عصر فضا كه مقارن با فرستادن ماهواره اسپوتنيك به فضا بوده، آغاز و با تاخير يك ماهه نسبت به مراسم اين هفته در كشورهاي مختلف در ايران انجام شد، زيرا در دو، سه سال اخير، اين هفته در كشورهاي اسلامي مقارن با ماه مبارك رمضان بود و براي استفاده آسان‌تر مردم از مراسم هفته جهاني فضا اين تدبير انديشيده شد.


وي افزود: هفته جهاني فضا در ايران در روزهاي 19 تا 25 آبان ماه و با هماهنگي سازمان فضايي ايران در بسياري از موسسات و دانشگاه‌ها برنامه‌هاي متنوعي برگزار شد.


وفا با اشاره به برگزاري مراسم اختتاميه اين هفته از سوي انجمن نجوم ايران گفت: بخشي از برنامه‌ها و سخنراني نمايندگان شاخه آماتوري انجمن در شهرستان‌هاي رشت، خوزستان، اهواز، زاهدان، زنجان،‌ كرج،‌ مشهد، يزد، سعادت شهر و كاشان به صورت موازي برگزار شد و برنامه تهران نيز شامل غرفه‌هاي نمايشگاهي گروه‌هاي نجومي و دانشگاه‌هاي مرتبط با علوم فضا و نجوم مي‌باشد كه از 10 تا 19 امروز (جمعه) در پارك ملت تهران برپا مي‌شود. همچنين از ساعت 13 سخنراني‌هاي تخصصي و نمايشي اسلايدهاي علمي برگزار مي‌شود.


مهندس يزدان‌پناه، روابط عمومي سازمان فضايي ايران نيز به ايسنا گفت: با توجه به اينكه از سال آينده مراسم هفته جهاني فضا در روزهاي 12 تا 19 مهرماه (4 تا 11 اكتبر) همزمان با مراسم كشورهاي سراسر جهان برگزار مي‌شود، در نظر داريم تعداد استان‌هاي تحت پوشش را افزايش دهيم و با هماهنگي صدا و سيما برنامه‌هاي مربوط به علوم فضايي در اين هفته پخش شود.


وي در ادامه اظهار كرد: در همه روزهاي هفته جاري در فرهنگسراها،‌ برنامه‌هاي جانبي و ارائه اطلاعات فضايي به علاقه‌مندان برگزار ‌شد و هفت هز

0 نظرات: