فيلمهاي پايان هفته سيماي ايران - همه مردان رئيس جمهور

۱۳۸۶ آبان ۲۵, جمعه ۱۸:۱۸ By Hamedan , In


فیلم‌های سینمایی "بازی با مرگ"، "پلیس جور"، "همه مردان رئیس جمهور"، "زوزو" و ... در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی "کشف حقیقت" به کارگردانی پاتریک گاندری ـ رتی روز پنجشنبه 24 آبان از شبکه یک پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده: به کمیسر ولنس اطلاع می‌دهند جسد جوانی در خیابان پیدا شده است. او همراه دستیارش در محل حاضر می‌شوند و بعد از تحقیقات می‌فهمند شخص مقتول فرانسوا پسر رئیس بانک است که مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پول‌هایش به سرقت رفته است.
فیلم سینمایی "میراث" به کارگردانی حسین زینعلی و بازی خسرو شکیبایی، حدیث فولادوند و کاوه سماکباشی عصر جمعه 25 آبان از شبکه اول روی آنتن می‌رود. تهیه‌کنندگی این فیلم به عهده سعید سعدی و داستان آن روایتگر مردی به نام ضیایی است که اموال خود را به نام رضا می‌زند. رضا مردی ساده است و دنیا را از زاویه دیگر نگاه می‌کند، اما بچه‌های ضیایی به رضا گمان بد دارند و برای گرفتن اموال پدرشان رضا را تحت فشار قرار می‌دهند.
فیلم سینمایی"بازی با مرگ" به کارگردانی نگ سی ـ یون عصر جمعه 25 آبان از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم بعد از مرگ بروس لی سال 1981 به مدت 86 دقیقه ساخته شده است. در این فیلم هنگ کنگی بروس لی، تای چانگ کیم، جاینگ لی هوانگ و روی هوران به ایفای نقش پرداختند.
داستان این فیلم درباره بیلی لو یکی از ستاره‌های هنرهای رزمی است که به قتل می‌رسد. بابی برادر او به کره می‌‌رود و در دنیای زیرزمینی جنایتکاران قاتلان برادر خود را پیدا می‌کند و از آنها انتقام می‌گیرد. این فیلم به دنبال "بازی مرگ" سال 1978 ساخت شد.
فیلم سینمایی "پلیس جور" محصول سال 1979 به کارگردانی ژرژ لوتنیه پنجشنبه 24 آبان ساعت 20:15 از شبکه سه پخش می‌شود. میشل اودیار و ژان هرمان فیلمنامه این فیلم را بر مبنای رمانی نوشته میشل گری سولیا نوشتند. در فیلم 107 دقیقه‌ای فرانسوی "پلیس جور" ژان پل بلموندو، ژرژ گره، ژان فرانسوا بالمیه و کلود بروسه بازی کرده‌اند و داستان آن درباره پلیسی است که دخترش ربوده شده و او شخصاً وارد عمل می‌شود.
فیلم سینمایی "چادر قرمز" جمعه 25 آبان ساعت 10 صبج از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم را میخائیل کالاتازوف سال 1969 بر مبنای فیلمنامه ریچارد. ال. آدامز و انیو دیکانچینی جلو دوربین برد. در این فیلم شان کانری، کلودیو کاردیناله، هاردی پروگر و پیتر فینچ به ایفای نقش پرداختند. "چادر قرمز" محصول مشترک شوروری سابق و ایتالیاست که نسخه آمریکایی آن 158 دقیقه و سایر نسخه‌ها121 دقیقه است و با بودجه‌ای معادل 10 میلیون دلار ساخته شد.
داستان این فیلم درباره فرمانده یک گروه اکتشافی است که سفینه آنها به نام ایتالیا سال 1928 در یک سفر اکتشافی به قطب سقوط کرده بود. کارگردان "چادر قرمز" متولد سال 1903 است و کار خود را در سینما به عنوان بازیگر و فیلمبردار شروع کرد. مطرحترین فیلم کالاتازوف "لک‌لک‌ها پرواز می‌کنند" در سال 1957 است. ویژگی کارهای او نماهای بسیار طولانی و پیچیده و با تصاویر خیره کننده و سوررئال است.
برنامه صد فیلم "همه مردان رئیس‌جمهور" را جمعه 25 آبان پخش می‌کند. این فیلم سینمایی را آلن ج. پاکولا سال 1977 ساخت. ویلیام گلدمن فیلمنامه این اثر را بر مبنای کتابی نوشته کارل برنستاین و باب وودوارد نوشت. دیوید شایر موسیقی متن این فیلم را ساخته و بازیگرانی چون داستین هافمن، رابرت ردفورد، جیسن روباردز جونیر، جک واردن، مارتین بالسام، هال هالبروک، جین الکساندر و مردیت باکستر در آن بازی کرده‌اند.
 

داستان این فیلم 138 دقیقه‌ای در هفده ژوئن 1972 و در دوره ریاست جمهوری ریچارد نیکسن در ستاد فرماندهی دموکرات‌ها در دل مجموعه واترگیت در واشینگتن اتفاق می‌افتد. پنج سارق با وسائل مدرن استراق سمع دستگیر می‌شوند. از سوی دیگر باب وودوارد گزارشگر تازه‌کار واشینگتن پست و کارل برنستاین گزارشگر پرانرژی و سختکوش روزنامه هم وارد عمل می‌شوند.
فیلم سینمایی "همه مردان رئیس جمهور" سال 1977 در هشت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در چهار رشته بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (جیسن روباردز جونیر)، بهترین طراحی صحنه، بهترین صدا و بهترین فیلمنامه اقتباسی (گلدمن) جایزه اسکار را از آن خود کرد.
فیلم سینمایی "زوزو" هم جمعه 25 آبان در قالب برنامه سینما چهار از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم را جوزف فارز سال 2005 بر اساس فیلمنامه خودش ساخته است. در این فیلم 103 دقیقه‌ای عماد کریدی، آنتوانت ترک، الیاس گرگی، کارمن لبوس و ویکتور اکسلسن به ایفای نقش پرداختند. "زوزو" محصول مشترک سوئد، بریتانیا و دانمارک است و برنده دو جایزه از

0 نظرات: