تلويزيون ??? اينچ شد

۱۳۸۵ دی ۲۹, جمعه ۱۹:۲۵ By Hamedan , In




در حالیكه رقابت بین تلویزیون‌های كریستال مایع ( LCD) و پلاسما بالا گرفته است، شركت شارپ تلویزیون LCD‌ خود را با سایز ۱۰۸ اینچ به مشتریان معرفی كرد.








در حالیكه رقابت بین تلویزیون‌های كریستال مایع ( LCD) و پلاسما بالا گرفته است، شركت شارپ تلویزیون LCD‌ خود را با سایز ۱۰۸ اینچ به مشتریان معرفی كرد.
این تلویزیون غول‌پیكر كه در حال حاضر بزرگترین در نوع خود محسوب می‌شود دارای سرعت رندر بالا و دریافت و پخش مناسب برای تصویرهای بزرگ است.
سال گذشته شرگت سامسونگ تلویزیون ۱۰۲ اینچی را روانه بازار كرده بود كه تا امروز بزرگترین تلویزیون LCD ‌محسوب می‌شد، ولی اكنون شارپ از آن پیشی گرفته است.
از حدود یك سال پیش تمام تولیدكنندگان مطرح تلویزیون در جهان نظیر شارپ، سامسونگ، LG، فیلیپس، توشیبا و پاناسونیك تصمیم گرفتند نرخ تكرار صفحه LCD‌ خود را از ۶۰ به ۱۲۰ افزایش دهند كه این موضوع باعث هموار شدن لبه‌های تصاویر و در نتیجه بالا رفتن كیفیت شد. بسیاری از آن‌ها با قرار دادن فریم جدید بین فریمهای اصلی باعث بالارفتن كیفیت كار شده‌اند. به عنوان مثال بین فریم A و B فریم دیگری قرار داده‌اند بنام فریم A+B كه خلاء موجود در بین آن‌ها را از بین ببرد.
با تمام تلاش‌های انجام شده، بسیاری از مردم اعتقاد دارندكیفیت تلویزیون‌های پلاسما بهتر از LCD هاست و همین باعث رقابت بسیار بین این دو مدل از تلویزیون گردیده است. در حال حاضر هر دو مدل دارای مشتریان بسیاری هستند و پیشرفت‌های چشمگیری نیز دارند.
قیمت این تلویزیون ۱۰۸ اینچی هنوز اعلام نشده ولی قیمت تلویزیون ۱۰۳ اینچی سامسونگ در سال گذشته ۷۰۰۰۰ دلار بود.
البته در مورد این تلویزیون جدید یك مشكل وجود دارد: بعید به نظر می‌رسد بتوان آن را به راحتی وارد منزل كرد.





همشهری آنلاین

0 نظرات: