اميدوار رضايي: مذاكره با پيرواني خلاف برنامه‌هاي باشگاه بوده است

۱۳۸۵ دی ۱۹, سه‌شنبه ۲۳:۱۶ By Hamedan , In

گفت‌وگوي ايسنا با اميدوار رضايي:
تغيير كادرفني با نظر قلعه‌نويي خواهد بود
منكر تغيير درهيات مديره نيستم
 

باشگاه استقلال تهران طي يك‌سال گذشته و با تغييرات مديريتي در شرايط پيچيده‌اي قرار گرفت. آبي‌هاي پايتخت پس از تصميم عبدالرضا مصري براي عدم حمايت از اين باشگاه و خروج آن از زير مجموعه‌ي وزارت رفاه براي چندمين بار در وضعيت مبهم مديريتي قرار گرفتند، به گونه‌اي كه با مضاعف شدن حاشيه‌ها و مشكلات، نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا در شرايط نامناسبي به رقابت هاي خود ادامه داد. موضوعي كه رييس هيات مديره‌ي باشگاه استقلال تهران در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به آن پرداخت و در مورد برنامه‌هاي فني و مديريتي هيات مديره و سازمان تربيت بدني براي خروج از اين وضعيت سخن گفت.

دكتر اميدوار رضايي در گفت‌وگو با ايسنا تاكيد كرد كه باشگاه استقلال تحت هر شرايطي قصد دارد براي حضور قدرتمند در مسابقات آسيايي از تمام توان و پتانسيل خود استفاده كند. وي در اين راستا از كليه‌ي باشگاه‌ها خصوصا پرسپوليس خواست كه استقلال را ياري كنند.

* آقاي رضايي نيم فصل رقابت‌هاي ليگ برتر به پايان رسيد ارزيابي شما از عملكرد تيم استقلال چگونه است؟

- به هر حال با توجه به شرايط باشگاه و اتفاقات غيرمنتظره‌اي كه در جريان رقابت‌ها افتاد، ارزيابي مثبتي از مجموعه‌ي عملكرد تيم دارم، در شرايطي كه استقلال بسياري از بازيكنان خود را از دست داد و تغييرات نابهنگام مديريتي، هيات مديره نتايج كسب شده را مثبت تلقي مي‌كند و از آن رضايت دارد اما، تا رسيدن به حالت عادي و مطلوب فاصله زيادي داريم. هدف هيات مديره رسيدن به اين جايگاه با تلاش همگاني است.

* آيا هيات مديره براي خروج از اين شرايط برنامه‌اي دارد؟

- در حدود دو هفته پيش آخرين نشست هيات مديره‌ي باشگاه استقلال تشكيل شد و در مورد وضعيت تيم، مشكلات مالي و اوضاع به هم ريخته‌ي باشگاه استقلال پس از جدايي از وزارت رفاه بحث و بررسي انجام گرفت. در اين جلسه مقرر شد كه طي جلسه‌اي با مهندس علي آبادي شرايط خروج استقلال را از وضعيت كنوني مورد بررسي قرار دهيم.

* براي حل مشكلات مالي استقلال چه برنامه‌اي داريد؟

- با توجه به حضور استقلال به عنوان نماينده‌ي ايران در ليگ قهرمانان آسيا توقع ما اين است كه در شرايط كنوني سازمان تربيت بدني توجه بيشتري به تيم داشته باشد. در اين راستا نامه‌اي به علي آبادي نوشته‌ايم تا سازمان تربيت بدني در جذب بازيكنان جديد ما را ياري كند. مي‌خواهيم با كمك سازمان تيم را تقويت كنيم.

* اخيرا شايعاتي در مورد تغيير كادر فني شنيده مي‌شود، اين شايعات تا چه حد صحت دارد؟

- تقويت كادر فني يكي از موضوعاتي بوده كه هيات مديره‌ي باشگاه استقلال از همان ابتدا به آن فكر كرده است. در اين راستا با تشكيل سازمان فوتبال، كليه‌ي مسووليت‌هاي ناشي از امور فني را به اين سازمان واگذار كرديم و در حال حاضر نيز اگر قرار باشد تغييري در كادر فني استقلال ايجاد شود تصميم نهايي آن را رييس سازمان فوتبال خواهد گرفت.

* منظور شما اين است كه هيات مديره هيچ دخالتي در تغييرات احتمالي كادر فني نخواهد داشت؟

- نه. وظايف در باشگاه استقلال كاملا تعريف شده است، اگر قرار باشد تغييري در كادر فني انجام شود با نظر مستقيم سازمان فوتبال و شخص امير قلعه‌نويي خواهد بود. ولي با توجه به نتايج حاصل شده بعيد به نظر مي‌رسد كه سازمان فوتبال چنين برنامه‌اي را در دستور كار داشته باشد.

* برنامه‌ي استقلال در تعطيلات نيم فصل چيست؟

- جذب بازيكنان جديد و حل مشكلات مالي در دستور كار هيات مديره است. پيشنهاداتي از سوي كادر فني براي جذب بازيكنان جديد مطرح شده است كه باشگاه با تمام توان به دنبال به خدمت گرفتن آنهاست و براي مشكلات مالي نيز با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده خواهان رفع اين مشكلات هستيم. هيات مديره تنها پيشنهاداتي را كه از سوي سازمان تربيت بدني به عنوان رييس مجمع باشگاه، هواداران، كارشناسان و كادر فني مي‌رسد، مورد بررسي قرار داده و در صورت اجرايي بودن آنها را اجرا خواهد كرد. هيچ گاه قصد دخالت در مسايل خارج از وظايف هيات مديره را نداشته‌ايم.

* نظر اعضاي هيات مديره در مورد عملكرد صمد مرفاوي چيست؟

- هيات مديره شرايط كنوني را مي‌پذيرد، ما به كادر فني اعتماد داريم و از صمد مرفاوي نيز حمايت مي‌كنيم. اما، تاكيد داريم كه هر پيشنهاد سازنده‌اي كه بتواند باعث تقويت كادر فني استقلال و يا مجموعه‌ي استقلال شود را مورد بررسي قرار خواهيم داد. ‌در مورد كادر فني نيز تنها پيشنهادات سازمان فوتبال را مورد بررسي قرار خواهيم داد.

* موضوع بازگشت رضا عنايتي به كجا انجاميد؟

- از مدت‌ها پيش باشگاه استقلال با باشگاه الامارات براي جذب رضا عنايتي مذاكراتي را انجام داده است. بارها تلاش كرده‌ايم كه مشكلات جزيي موجود براي حضور عنايتي در استقلال حل شود اما، ظاهرا هنوز توافقي در اين خصوص انجام نشده است. باشگاه تلاش خود را براي حل اين انتقال انجام خواهد داد و به دنبال آن هستيم تا رضا عنايتي را حداقل براي ليگ قهرمانان آسيا به تركيب استقلال بياوريم. مديرعامل استقلال نيز در اين رابطه تلاش‌هاي زيادي انجام داده است.

* رضا عنايتي عنوان كرده بود كه حتي اگر باشگاه پرسپوليس به وي پيشنهاد كند،‌ آن را بررسي خواهد كرد.

- عنايتي بازيكن استقلال است. مطمئن باشيد اگر قرار باشد عنايتي به ايران برگردد اولين باشگاهي كه او قصد بازي در آن را خواهد داشت استقلال است. بعيد مي‌دانم كه عنايتي به رفتن به پرسپوليس فكر كند.

* موضوع سياوش اكبرپور به كجا انجاميد؟

- اكبرپور در حال حاضر جريمه و تنبيه كادر فني و فدراسيون فوتبال را مي‌گذراند. ما بارها تاكيد كرده‌ايم كه بازيكنان بايد اصول اخلاقي و حريم انضباطي باشگاه را رعايت كنند. در حال حاضر بايد منتظر شرايط آينده و چگونگي تعامل باشگاه با اكبرپور بود.

* آيا قصد فروش اكبرپور را داريد؟

- اكبرپور يا بايد شرايط ارزشي باشگاه استقلال را بپذيرد و يا اين كه با مذاكره با مديران باشگاه استقلال به توافقي مسالمت‌آميز دست يابد. چاره‌اي جز اين نداريم و بايد تمام مسايل باشگاه را هدفمند و منضبط پيش برد تا مشكلي پيش نيايد.

* مديرعامل باشگاه فجر سپاسي ادعا كرده كه رسولي نژاد، عضو هيات مديره‌ي باشگاه براي جذب غلامحسين پيرواني با آنها مذاكره كرده است، آيا چنين موضوعي را تاييد مي‌كنيد؟

- چنين ارتباطي را تكذيب مي‌كنم. در طول هفته‌ي گذشته در اهواز حضور داشتم و هيچ اطلاعي از اين موضوع ندارم. هيات مديره‌ي استقلال هيچ گاه ماموريتي به هيچ يك از اعضاي خود نداده است تا براي جذب سرمربي جديد تلاش كند. كليه‌ي مسايل شايعه است و اگر هم اتفاقي افتاده خارج از برنامه‌هاي باشگاه بوده است.

* امير قلعه‌نويي از عملكرد برخي از اعضاي هيات مديره انتقاد كرده و آنها را متهم به سو استفاده از نام استقلال كرده است، آيا هيات مديره نگران اين موضوع نيست؟

- اعضاي هيات مديره استقلال همه متفق‌القول و هم نظر هستند و براي اجرايي كردن برنامه‌هاي باشگاه تلاش مي‌كنند. معتقدم كه اگر كليه‌ي مديران و مسوولان باشگاه استقلال طبق وظايف محوله عمل كنند هيچ گاه مشكلي پيش نخواهد آمد. بايد به سلسله مراتب احترام گذاشت و اگر در هيات مديره سخنگو انتخاب شده و مسووليت‌هاي تقسيم شده است مي‌خواهيم كه همه به آن احترام بگذارند و خارج از چارچوب‌هاي كاري خود عمل نكنند. ممكن است در مواردي اتفاقاتي خارج از هماهنگي‌هاي انجام شده رخ دهد اما، نبايد در راستاي اهداف كلي باشگاه اين مسايل را بزرگ جلوه داد.

* شنيده مي‌شود تغييراتي در هيات مديره‌ي استقلال در راه است و احتمالا مديرعامل باشگاه تغيير مي‌كند. آيا اين موضوع صحت دارد؟

- ما پيشنهادي براي تغيير مديرعامل و هيات مديره نداشته‌ايم. در حال حاضر به دليل شرايط سر در گم باشگاه استقلال مشخص نيست كه اين روند چگونه پيش خواهد رفت. منتظريم تا تكليف باشگاه استقلال و سازمان تربيت بدني مشخص شود. پس از اين موضوع احتمال دارد هر اتفاقي بيفتد.

* يعني پس از مشخص شدن تكليف استقلال با سازمان، هيات مديره يا مديرعامل تغيير مي‌كنند؟

- احتمال تغيير را نمي‌توان منكر شد، ولي هنوز هيچ خبري نيست و هيچ اطلاعي نيز به ما داده نشده است. قرار است جلسه‌اي با علي آبادي داشته باشيم تا همه چيز مشخص شود.

* مديرعامل باشگاه استقلال اهواز پيشنهادي را براي اداره‌ي باشگاه استقلال ارايه كرده است، آيا اين پيشنهاد را تاييد مي‌كنيد؟

- تاكنون پيشنهادات زيادي براي خريد سهام باشگاه استقلال ارايه شده است، در زماني كه باشگاه زير نظر وزارت رفاه بود اين پيشنهادات به طور مداوم ارايه مي‌شد اما، به دليل بلاتكليفي وزارت رفاه هيچ كدام مورد بررسي قرار نگرفت. سياست‌هاي كلي دولت نيز واگذاري نهادهاي دولتي به بخش خصوصي تا پايان برنامه‌ي چهارم توسعه است. قطعا باشگاه‌ها نيز از اين موضوع منتفي نخواهند بود.

* يعني هيات مديره با پيشنهاد شفيع‌زاده موافق است؟

- شفيع‌زاده پيشنهادي را ارايه كرده است. اين پيشنهاد مورد بررسي قرار گرفته ولي هنوز هيچ تصميم‌گيري قطعي در مورد آن نشده است. بايد مطمئن شويم كه باشگاه استقلال با ميليون‌ها طرفدار به دست كسي اداره مي‌شود كه توانايي مديريت آن را دارد. در مورد پيشنهاد شفيع‌زاده نيز بايد موارد قانوني به طور كامل بررسي شود تا با يك جمع‌بندي نهايي بتوانيم در مورد آن تصميم‌گيري كنيم.

* برنامه‌ي باشگاه براي ليگ قهرمانان آسيا چيست؟

- استقلال نماينده‌ي فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسياست. از تمام دوستان و كليه‌ي باشگاه‌هاي داخلي و مسوولان ورزش مي‌خواهيم كه استقلال را كمك كنند تا در اين رقابت‌ها موفق باشد. حتي پرسپوليسي ها نيز بايد براي موفقيت استقلال تلاش كنند. موفقيت استقلال و سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا موفقيت فوتبال ايران است. اميدوارم كه با همكاري كليه‌ي مسوولان و مديران ورزش استقلال نتايج خوبي در ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد.

0 نظرات: