Wireless

۱۳۸۵ دی ۱۹, سه‌شنبه ۹:۵۷ By Hamedan , In

Wireless

 

 

 

Wireless       به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج راديويی، مادون قرمز و مايکروويو ، به جای سيم و کابل ، برای انتقال سيگنال بين دو دستگاه استفاده می شود. از ميان اين دستگاه ها میتوان پيغامگيرها، تلفن های همراه، لپ تاپ ها، شبکه های کامپيوتری، دستگاه های مکان ياب، سيستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پيشرفت است و نقش کليدی را در زندگی ما در سرتاسر دنيا ايفا می کند.

 

 

 

 

فوايد تکنولوژی Wireless

 

 

 

     تکنولوژی Wireless به کاربر امکان استفاده از دستگاه های متفاوت ، بدون نياز به سيم يا کابل را فراهم می سازد.

     تجهيزات Wireless به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات را به سادگی به روز رسانی کرده و کارهای خود را در حال حرکت انجام دهید . از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی درياها، کوهها و ... می توان استفاده کرد . هزينه نگهداری این گونه شبکه ها بسیار اقتصادیست .

 

 

سيستم مزبور به سه دسته اصلی تقسيم شوند

 

 

     سيستم Wireless ثابت : از امواج راديويی استفاده می کند و خط ديد مستقيم برای برقراری ارتباط لازم دارد. بر خلاف تلفن های همراه و يا ديگر دستگاههای Wireless، اين سيستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند و به طور کلی       میتوانند جانشين مناسبی برای شبکه های کابلی باشند و می توانند برای ارتباطات پرسرعت اينترنت و يا تلويزيون مورد استفاده قرار گيرند.امواج راديويی می توانند اطلاعات بيشتری را انتقال دهند و در نتيجه از هزينه ها می کاهند.

 

     سيستم Wireless پرتابل : دستگاهی است که معمولا خارج از خانه، دفتر کار و يا در وسايل نقليه مورد استفاده قرار می گيرند.نمونه های اين سيستم عبارتند از : تلفن های همراه، نوت بوکها، دستگاه های پيغام گير و PDA ها.اين سيستم از مايکروويو و امواج راديويی جهت انتقال اطلاعات استفاده می کند.

 

     سيستم Wireless مادون قرمز : اين سيستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سيگنالهايی محدود بهره می برد.اين سيستم معمولا در دستگاه های کنترل از راه دور، تشخيص دهنده های حرکت، و دستگاه های بي سيم کامپيوترهای شخصی استفاده می شود.با پيشرفت حاصل در سالهای اخير، اين سيستم ها امکان اتصال کامپيوتر های نوت بوک و کامپيوتر های معمول به هم را نيز می دهند.

0 نظرات: