هيدينک بليت مورينيو را Ok مي‌کند

۱۳۸۵ دی ۲۰, چهارشنبه ۰:۱۲ By Hamedan , In

گاس هیدینک هلندی، با اعلام آمادگی برای ترک مربیگری تیم ملی روسیه راه خود را برای پیوستن به چلسی هموار کرد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب ورزشی» به نقل از «دیلی میل»، احتمال انتقال هیدینک که روابط کاری نزدیکی با رومن آبراموویچ دارد، فشار بر خوزه مورینیو مربی کنونی قهرمان لیگ برتر را افزایش خواهد داد.

هیدینک که به صورت شخصی توسط آبراموویچ برای هدایت تیم ملی روسیه دعوت شده بود، روابط مداومی را با مالک چلسی داشته و در صورتی که مورینیو بخواهد تابستان امسال چلسی را ترک کند، هدف اول چلسی خواهد بود.

این مربی هلندی پرونده درخشانی نیز در اختیار دارد که تازه ترین برگ های پرونده او مربوط به مربیگری تیم های کره جنوبی و استرالیا در دو جام جهانی اخیر و مربیگری باشگاه پی اس وی آیندهون هلند می باشد.

چلسی 6 امتیاز از منچستر یونایتد در لیگ برتر عقب بوده و هیات مدیره باشگاه به رغم هزینه 50 میلیون پوندی برای جذب بازیکن در تابستان گذشته و مصدومیت های کنونی این تیم زیاد امیدوار به کسب قهرمانی نیستند.

صحبت ها در مورد هیدینک زمانی مطرح شده که آینده مورینیو هر لحظه بیشتر زیر سوال می رود.

اگر چلسی موفق نشود که به رغم بازیکنانی مانند شوچنکو، بالاک و اشلی کول قهرمان این فصل لیگ برتر شود، آینده مورینیو به رغم تاکید پیتر کینیون مدیر اجرایی باشگاه مبنی بر نگه داشتن این مربی پرتغالی برای فصل آینده زیر سوال خواهد رفت.

تفکرات باز و تهاجمی هیدینک در تضاد با سبک بازی کنونی چلسي بوده و بسیار نزدیک تر به شیوه مورد علاقه آبراموویچ است.

او در سال 2005 پس از عقد قراردادی با رئیس فدراسیون فوتبال روسیه و آبراموویچ مربیگری تیم ملی روسیه را در اختیار گرفت، اما هم اکنون مربیگری این تیم را به کمک خود الکساندر بروژوک، سپرده است.

هیدینک که قرار داد او در سال 2008 به پایان می رسد، گفت:«دیگر به طور قطع زمان آن رسیده که بوروژوک سکان هدایت تیم ملی روسیه را در اختیار گیرد، من انرژی انجام کارهای جدید را دارم. در سالهای اخیر من موفقیتهای زیادی را به دست آورده ام.»

ماه گذشته آبراموویچ اعلام کرده بود که روابط دوستانه ای با مورینیو ندارد اما روابط آنها به اندازه کافی گرم است.

این در حالیست که خوزه مورینیو هم در روز شنبه گفته های اخیر مبنی بر اینکه او تاریک ترین دوران مربیگری خود را پشت سر می گذارد را رد کرد.

او بعد از پیروزی 6 بر 1 تیمش در جام حذفی گفت:«من به این گفته ها خنده ام می گیرد دوران تاریک من سه تساوی پی در پی، دومی در جدول لیگ برتر، حضود در جمع 16 تیم پایانی اروپا و نیمه نهایی جام حذفی است؟»

او مصدومیتهای گسترده بازیکنان را علت ایجاد مشکلاتی برای چلسی عنوان کرد. یکی از مهمترین انتقادات وارد بر مورینیو انتقال شفچنکو به چلسی در ازای 56 میلیون دلار بود که این بازیکن در پیروزی 6 بر1 روز شنبه این تیم نیز موفق به گلزنی نشد.

0 نظرات: