انتشار نخستين تصاوير ديدني از حيوانات در رحم مادر

۱۳۸۵ آذر ۲۳, پنجشنبه ۷:۰۴ By Hamedan , In ,

بسم الله الرحمن الرحيم

انتشار نخستين تصاوير ديدني از حيوانات در رحم مادر

 

محققان تحقيقات زيادي را روي جنين فيل كه با 22 ماه، بيشترين دوره تكامل را در شكم مادر دارد، انجام دادند. فيل‌هاي مادر، آموزش داده شده بودند كه با نحوه نشستن به اسكنرها و دوربين‌ها اجازه بدهند تا عكس‌هاي روشن‌تري از آنها گرفته شود.
 

 
 
به  تازگي، محققان موفق به گرفتن عكس‌هاي جالبي از جنين حيوانات پيش از به دنيا آمدن در رحم مادرشان شده‌اند.

اين تصاوير به دقت نشان مي‌دهند كه جنين چگونه در رحم رشد مي‌يابد و هر مرحله را تا زماني كه آماده تولد مي‌شود، به زيبايي به تصوير مي‌كشند.

محققان براي تهيه مستندي دو ساعته به نام «حيوانات در رحم»، تحقيقات زيادي را روي جنين فيل كه با 22 ماه، بيشترين دوره تكامل را در شكم مادر دارد، انجام دادند.

فيل‌هاي مادر، آموزش داده شده بودند كه با نحوه نشستن به اسكنرها و دوربين‌ها اجازه بدهند تا عكس‌هاي روشن‌تري از آنها گرفته شود. در شانزده هفتگي، جنين شكل و شمايل يك فيل را به خود گرفت و دو هفته بعد، پاهايش را تكان مي‌داد و گوش‌هايش كه از هم‌اكنون صدا را تشخيص مي‌دادند، شروع به رشد كردند.
 

 

در دوازده ماهگي، جنين فيل ماكتی كامل از چيزي بود كه ده ماه بعد به بيرون مي‌آمد. مستند «حيوانات در رحم»، همچنين بر زندگي اوليه دلفين‌ها و سگ‌ها نيز تمركز مي‌كند و به وسيله همان تيمي تهيه شده كه برنامه زندگي پيش از تولد را در مورد جنين انسان ساخته بودند.

«جرمي دير» از تهيه‌كنندگان فيلم مي‌گويد: اين عكس‌ها در دنيا بي‌نظيرند و پنجره‌اي جديد را به دنياي ناديده قبلي

0 نظرات: