تبليغات گسترده شما در تلفن‌‌همراه

۱۳۸۵ دی ۸, جمعه ۱۱:۲۳ By Hamedan , In ,

تبلیغات گسترده شما در تلفن‌‌همراه

via  by HaSaN_K on Dec 12, 2006

http://www itnewsway.com/image.php?w...623299no13.JPG

طبق یک آمار رسمی هم‌اکنون بیش از 5/1 میلیارد تلفن‌همراه در جهان وجود دارد که این رقم سه برابر تعداد کامپیوترهای شخصی است. با توجه به افزایش قابلیت‌های این دستگاه کوچک و بالا رفتن سرعت شبکه، مردم بیش از پیش به تلفن‌همراه روی آورده‌اند و با اشتیاق بیشتر سعی می‌کنند آن را در فهرست وسایل ضروری زندگی جای دهند و علاوه بر برقراری تما‌س‌های تلفنی، فعالیت‌های دیگری را به کمک آن انجام دهند. تلفن‌های همراه موفق شدند سرعت زندگی را نسبت به کامپیوترهای شخصی که 10 سال پیش روی کار آمده بودند تا دو برابر افزایش دهند.


بر اساس این گفته‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی امروز توجه بیشتری به تلفن‌همراه کرده‌اند و می‌کوشند به کمک این ابزار، افراد بیشتری را مورد خطاب قرار دهند. اگر شما هم هنوز برای انتشار تبلیغات خود در تلفن‌همراه تردید دارید، کارشناسان بر اساس آخرین مطالعات خود 10 مورد از مزیت‌های این کار را برشمرده‌اند.

1. افزایش توانایی دریافت‌کنندگان اطلاعات

مراکز اطلاع‌رسانی تاکنون سعی می‌کردند خواننده را طوری کنترل کنند که تمامی اطلاعات منتشر شده از سوی آن‌ها را بپذیرد، ولی روی کار آمدن اینترنت موجب شد تا خوانندگان قدرت انتخاب داشته باشند و تنها اخبار مورد علاقه خود را کنترل کنند. موبایل‌نیز ابزارهایی شبیه اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با این تفاوت که افراد می‌توانند در هرجایی که هستند اطلاعات مورد نظر خود را دریافت و آن‌را مطالعه کنند. این میزان آزادی موجب شده تا بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات خود را تنها برای مشترکان تلفن‌همراه ارسال کنند.

2. در اختیار داشتن محتوای مورد نیاز در هر مکان و زمان

تصور کنید یک نفر که قصد دارد برای اولین بار به شرکت شما بیاید، نشانی‌تان را گم کرده است. اما اگر تمام اطلاعات مربوط به شرکت شما روی یک سایت اینترنتی مخصوص تلفن‌های همراه قرار بگیرد، این مشکل حل نخواهد شد؟ تبلیغات شفاهی همواره به‌عنوان راهی مناسب برای جلب مشتریان جدید محسوب شده است، اما تاکنون برای شما پیش آمده است که به‌صورت شفاهی اطلاعاتی را در مورد یک محصول جدید کسب کنید و پس از گذشت مدتی کوتاه آن‌ها را فراموش کنید؟ اگر این اطلاعات روی سایت‌های مربوط به تلفن‌های همراه قرار بگیرد، هیچ وقت از ذهن مشترکان خارج نخواهد شد.

3. ایجاد تجربه‌ای بهتر برای مشترکان تلفن‌همراه

در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای انتقال محتوای سایت‌های اینترنتی به تلفن‌های همراه صورت گرفته است. باید توجه داشت که این کار انتشار اطلاعات در تلفن‌های همراه نیست، بلکه جست‌وجو در اینترنت از طریق تلفن‌همراه است. موبایل یک رسانه‌ای جدید شبیه تلویزیون، رادیو، اینترنت یا ... است. با داشتن اهدافی از این قبیل، مسؤولان می‌توانند امکانات بیشتری را در اختیار مشترکان قرار دهند و اطلاعات خود را آسان‌تر از گذشته به آن‌ها منتقل کنند.

4. افزایش تعداد مخاطبان

در یک مطالعه جدید مشخص شده که تنها درصد کمی از مردم سعی می‌کنند از طریق کامپیوترهای شخصی اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. اما در کنار این مسئله بیشتر نوجوانان و جوانان با توجه به اعتمادی که به تلفن‌همراه دارند، سعی می‌کنند اطلاعات مورد نیازشان را به کمک این ابزار دریافت کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. با انتشار اطلاعات در تلفن‌های همراه، شما می‌توانید تبلیغات خود را به گوش همه جهانیان برسانید و این امکان را برای مخاطبان خود قرار دهید تا در صورت تمایل اطلاعات مربوط به شما را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند.

5. ایجاد بستری برای ارتباط دوسویه با افراد

صاحبان شرکت‌های بزرگ که قصد تبلیغات گسترده دارند، می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه امکان برقراری ارتباطات دوسویه را برقرار کنند. شما به کمک تلفن‌همراه می‌‌توانید همواره با مخاطبانتان در تماس باشید و بازخوردهای آن‌ها را به‌صورت مستقیم دریافت کنید.

تلفن‌همراه به‌عنوان پلی محسوب می‌شود که می‌تواند تمام کانال‌های ارتباطی شما را به‌هم متصل کند. تلفن‌همراه وسیله‌ای است که مشترکان بدون آن از منزل خارج نمی‌شوند. به همین خاطر انتشار تبلیغات شما روی این دستگاه باعث خواهد شد تا همیشه مخاطبتان در دسترس باشد.

6. ایجاد مفاهیم جدید برای محتوای قدیمی

این روزها اهمیت رسانه‌های سنتی که انتشار اطلاعات در آن با محدودیت‌های فراوانی مواجه است بسیار کم شده و در مقابل، رسانه‌های مدرن توانسته‌اند توجه همه را به خود جلب کنند. در کنار این مسئله، برخی فناوری‌ها نظیر GPS، RFID، بلوتوث و... به‌سرعت وارد دستگاه‌های دیجیتالی شده‌اند و به همین خاطر شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند از طریق این فناوری‌ها مخاطبان بیشتری داشته باشند. اگر امروز شرکت‌های تبلیغاتی سعی می‌کنند با استفاده از پتانسیل داخلی مشتریان آن‌ها را جذب کنند، در آینده نزدیک همه آن‌ها قادر خواهند شد در هر مکانی تبلیغ کنند. انتقال اطلاعات مهم و باارزش به مردم باعث خواهد شد تا مفاهیم تبلیغات سنتی تغییر پیدا کند.

7. ایجاد فضای لازم برای انتشار تبلیغات

مشترکان تلفن‌همراه امروز می‌توانند پیام تبلیغاتی شما را بخوانند، صدای شما را بشنوند و تصاویر محصولات جدید شما را به‌راحتی ببینند. این اتفاق می‌تواند مزایای فراوانی برای تمامی شرکت‌های تبلیغاتی داشته باشند. اگر شرکت‌ها تا دیروز به بیلبوردهای بزرگ و روزنامه‌ها فکر می‌کردند، امروز به این نتیجه رسیده‌اند که فضای درون تلفن‌همراه بهترین مکان برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی است.

شرکت گوگل به‌تازگی ابزاری را به جست‌وجوگر اینترنتی خود برای تلفن‌های همراه افزوده که مشترکان به کمک آن می‌توانند فهرست سایت‌های مناسب را دریافت کنند. این اقدام گوگل به شرکت‌ها کمک می‌کند تبلیغاتشان را در اختیار تمامی کاربران اینترنتی هم قرار دهند.

8. ارتباط با دنیای واقعی

امروزه این امکان برای ما ایجاد شده تا ارتباط تنگاتنگی را بین دنیای مجازی و دنیای واقعی برقرار کنیم. در حال حاضر ابزارهای گسترده‌ای روی کار آمده‌اند که به‌کمک آن می‌توان تصاویر دیجیتالی تهیه کرد و آن‌ها را برای تبلیغات در دنیای مجازی مورد استفاده قرار داد. برقراری این ارتباط باعث خواهد شد بستر مناسب برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی به‌صورت گسترده فراهم شود و در مقابل، میزان فروش کالاهای تبلیغ شده بالاتر برود.

9. روش‌آسان تبلیغاتی

توجه داشته باشید که عرضه آگهی‌های تبلیغاتی روی تلفن‌همراه کار بسیار آسان و کم‌هزینه‌ای است

0 نظرات: