به آتش كشيدن پمپ بنزينها در بعضي شهرهاي ايران

۱۳۸۶ تیر ۶, چهارشنبه ۲۳:۴۱ By Hamedan , In


 
*هجوم مردم به پمپ بنزين‌ها*
/انتقاد رييس هيات مديره اتحاديه جايگاه‌داران از نحوه اعلام خبر سهميه‌بندي/
اطلاع‌رساني به جايگاه‌دارها بايد زوردتر صورت مي‌گرفت



 

ناصر رييسي فر،رييس هيات مديره اتحاديه جايگاه‌داران پمپ بنزين، با انتقاد شديد از نحوه اعلام شدن خبر سهميه‌بندي بنزين اظهارداشت:‌ آنچه كه دراين شب برجايگاه‌داران گذشت فاجعه بود. همه اين ازدهام و درگيري‌ها و خرابكاري مجموعا بر اثر يك تصميم نسنجيده بوده است.
وي در گفت‌وگوبا خبرنگار ايسنا افزود: اين سبك اعلام كردن سهميه بندي بنزين و ناهماهنگي بين نيروهاي پالايش و پخش جايگاه‌داران، نيروي انتظامي و نفرستادن نيروي كمكي براي برقرار امنيت و حفاظت جايگاه‌ها و عدم شفاف سازي جزئيات سهميه بندي براي مردم باعث شد با وجود اينكه ازساعت 12 گذشته‌ايم و وارد سهميه بندي شديم مردم با بي‌اعتمادي همچنان قانع نمي‌شوند و سوخت مي‌خواهند.
وي با ابراز نارضايتي از شيوه اطلاع‌رساني زمان آغاز سهميه بندي خاطر نشان كرد: اگر اطلاع‌رساني به جايگاه‌دارها زوردتر صورت مي‌گرفت حداقل ما خودمان را تجهيز مي‌كرديم در صورتي كه به ما گفته‌بودند فقط شرايط جديدي در لحظه‌ي استفاده از كارت هوشمند داده‌ايم و صحبتي از سهميه بندي نشده بود.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: ‌حتي يك نفر از نمايندگان پالايش و پخش در جايگاه‌ها حضور نداشت كه مردم را متقاعد كند كه سيستم كارت هوشمند در اختيار جايگاه‌دارها نيست.
وي در ادامه تاكيد كرد: تا‌انجا كه مسولان انجمن‌هاي جايگاه‌داران در استانهاي ديگر با من تماس گرفته‌اند در جايگاه‌هاي گرگان، مازنداران،‌آذربايجان غربي و شرقي نيز درگيري‌هايي ايجاد شده است.
درپي اعلام خبر سهميه‌بندي بنزين در ساعت پاياني روز سه‌شنبه بسياري از صاحبان خودرو در تهران براي تهيه بنزين پيش از آغاز رسمي سهميه بندي در نيمه شب، به پمپ بنزين‌ها هجوم بردند.
به گزارش خبرنگاران ايسنا،هجوم مردم به پمپ بنزين‌ها ضمن ايجاد ترافيك شديد، بي‌نظمي‌هايي را نيز در سطح شهر به وجود آورد و عده‌اي با سوء‌استفاده از اين شرايط به ايجاد اغتشاش و برافروختن آتش در برخي پمپ بنزين‌ها اقدام كردند.
گزارش خبرنگاران ايسنا از بروز پاره اي درگيري‌ها در برخي مناطق شهر تهران ازجمله حكيميه، خيابان خوش و شهران خبردادند.
اين درحالي است كه وزيرنفت پس از اعلام خبر سهميه بندي با حضور دربرنامه گفت‌وگوي ويژه شبكه دو سيما اعلام كرد با توجه به سهميه‌بندي در نظرگرفته شده مردم تا سه ماه آينده هيچ مشكلي در تهيه بنزين ندارند و بعد از اتمام اين مهلت نيز دولت براي حل مشكل بنزين برنامه‌ريزي مي‌كند.
وزير نفت تاكيد كرد: دولت نخواهد گذاشت مردم در تهيه بنزين با مشكل مواجه شوند.
اما اين اعلام ديرهنگام وزير نفت از بروز پاره‌اي ناآرامي‌ها در سطح شهر و برخي مناطق حومه از جمله اسلام شهر جلوگيري نكرد.
درهمين زمينه صبوري ، معاون سياسي - امنيتي فرمانداري تهران، به خبرنگار ايسنا گفت: با توجه به اينكه بحث سهميه‌بندي بنزين از مدتها قبل مطرح شده بود تدابير لازم صورت گر

0 نظرات: